27.1.12

Tack o lov att d ba va tillfälligt...

Sommaren 2010 fick jag något allvarligt torrt utslag i hela ansiktet. Vi hade inte en aning om vad det kunde vara. Men det tillsammans med massvis andra händelser gjorde att jag tog beslutet att kolla upp om jag hade CCSVI. 
För uppenbart hjälpte ju inte någon av de bromsmediciner jag fick. 


Inte ens än idag vet jag 100 vad det var...men jag satt och läste på  SMOCs hemsida. Där kan man se att Tysabri, som jag fick då,  hade nässelutslag som biverkan. ( d här kanske int ens ä d...men i a f )





Nu vet jag ju inte vad det var eller vad det berodde på, men tack och lov att det bara vara några veckor och jag inte skulle på något bröllop eller nåt. Vi, familjen bara var uppe i sommarstugan i Dalarna. Asså, nu kan det ju verka som vi åkte upp p g a mina utslag, men så va ej fallet. Utan det var mer för det var sommar, tyvärr inte så mycket sol... men semestertider... Jag hade väl bara tur i oturen!
Vi hittade en bra kräm ( provade massa dyra oljer o krämer utan resulat, men den billigaste funkade:) ) och bara efter några veckor var huden tom finare än den va innan. 
Det ser ju väldigt otäckt ut och jag kan garantera att det var inte skönt. 


Tur att huden fortfarande inte ser ut så. Jag skulle ju lätt skrämma mina vänners barn.
Inte bara att det såg konstigt ut utan jag kunde knapp le.

1 kommentar:

messan sa...

Tack du snälla för dina ord dom betyder mycket!
Vad läskigt att det blev så och det ser inte skönt ut alls. Fick något liknande efter en allergisk reaktion på en ansiktsbehandling...nu tål jag inga krämer. Vilken kräm funkade på dig? Kan vara roligt att se om den funkar på mig med:).
Ha det bra!
Kram

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...