3.8.12

DÅLIGA DAGAR

Häromdagen hade min högra sida en riktigt dålig dag. Visst den har ju blivit sämre och sämre med tiden, men då var den på toppen av dålighet. Så det var inte långt ifrån att den skulle vägra att gå. 

Taxichauffören tog mej under armen och sa lite skämtsamt ”ska vi ta o springa fram?” jag svara snabbt ”Jag önskar verkligen att jag kunde det”. 

Så jag bör nog överväga det där som skrämmer mej så, rullstol!! 
Men då ska jag nog skaffa mej en Addseat
Jag kan bara se framför mej hur jag kämpar med en vanlig manuell rullstol eller så måste någon skjutsa mej eftersom min högra arm inte orkar styra den i samma fart som vänster. Haha...som sagt jag ser det framför mej hur osynk det är, så det blir så att jag bara åker runt runt...
Men en sak till om någon kör mej i en vanlig rullstol är att jag själv ej får bestämma hastighet och jag som ser saker runt mej och betraktar detaljer missar mycket av det jag nu ser (jag går ju inte sakta enbart pga av min Ms). 

Självständigheten är så otroligt viktig för mej. 

Jag minns hur jag i princip flög fram på flygplatserna när en ur personalen for fram med mej i rullstolen. Om han hade kört lugnt med mej hade jag kanske hunnit se att vi hamnade på fel terminal. 
Jag har också haft det i andra lägen o jag säger bara det att när det finns ett alternativ där jag själv kan köra väljer jag hellre det. 

Visst jag älskar fart, men då i karuseller, bilar eller andra fordon.
Skulle inte förvåna mej om jag ville trimma Addseaten. Det är nog tur att jag inte kan nåt sånt :)
Om jag förstått det rätt är addseat en segway där man sitter. 
Men undrar vad lagen säger om den. En segway är ju klassad som en cykel, men Addseaten bör ju klassas mer som en permobil. För eftersom man sitter borde man ju synas sämre i trafiken.
min mor o jag skämta om att om jag skaffar en sådan skulle jag åka upp till Åre på den... Hehe ett projekt som jag skulle anta tror jag. Det skulle ju ta lång tid, men jag tror att det skulle vara ganska kul. 
Man ska ju aldrig säga aldrig;) 
Det är ju egentligen bara att packa en cykelvagn o åka. Första etappen skulle vara till Motala där jag kunde ladda den osv... Sen får man ju tänka på väder och underhåll och tält.
Det får hittills bara vara en kul dröm. 

Målet är ju egentligen att slippa rullstol överhuvud taget!!

Inga kommentarer:

DET ÄR ÖVER NU...nästan!

😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊😊 Värmen från sommaren hetta, som har lagrats i kroppen verkar vara borta . Nu orkar j...